Džiaugiuosi, jog nusprendėte išmokti pats!

Šiame skyriuje rasite:

Pagrindines Autohipnozės praktikos gaires
Autohipnozės praktikavimosi etapus
Papildomą medžiagą


Pagrindinės Autohipnozės praktikos gairės



Kūno pozicija

Nėra vienos teisingos kūno pozicijos. Įgūdžiams didėjant, galima praktikuoti bet kokioje kūno pozicijoje. Tačiau, pradedantiems pateikiu kūno pozicijų rekomendacijas:
Atsisėdus: keliai sulenkti 90 laipsnių kampu, pėdos ant žemės, rankos padėtos ant šlaunų, nugara tiesi, pečiai atpalaiduoti.
Atsistojus: pėdos lygiagrečiai (1,5cm viena nuo kitos), rankos nuleistos žemyn, delnai atsukti į šlaunis, nugara tiesi, bet neįtempta.
Atsigulus: atsigulkite ant nugaros, pėdos lygiagrečiai, rankos nuleistos delnais į apačią, kad raumenys būtų kuo labiau atsipalaidavę.

Kvėpavimas

Simpatinę arba parasimpatinę nervų sistemą galime aktyvuoti kvėpavimo dėka. Simpatinė nervų sistema aktyvuojasi, kuomet kvėpuojame krūtinės pagalba. Šiuo atveju mūsų raumenys įsitempia ir kūnas išskiria adrenaliną. Tuo tarpu, parasimpatinė nervų sistema aktyvuojasi, kuomet kvėpuojame pilvo pagalba. Susiaktyvavusi parasimpatinė nervų sistema nuramina simpatinę nervų sistemą ir mums padeda labiau atsipalaiduoti. Autohipnozės metu siūloma kvėpuoti „pilvu“ tam, kad Jūs kuo labiau atsipalaiduotumėte. Kartais, galite aktyvinti ir simpatinę nervų sistemą, kvėpuojant „krūtine“, priklausomai nuo to, kokio tikslo siekiate. Pavyzdžiui, dirbant su motyvacija, įtampa, pasitikėjimu savimi ir pan.

Akys

Akis rekomenduojama užmerkti nuo pat praktikos pradžios. Jeigu norite, galite jas užmerkti ir tuomet, kai grimztate gilyn į transo būseną sau pasakant: „galiu leisti savo akims užsimerkti, lėtais, ramiais judesiais, kol aš vis giliau ir giliau grimztu į transo būseną“.

Kalbėjimas

Galima kalbėti balsu arba savo mintyse. Kalbėjimas balsu nemažina autohipnozės praktikos efektyvumo. Balsas turėtų būti monotoniškas ir ramus.

Aplinka

Pirmų praktikų metu, rekomenduojama, jog aplinka būtų rami. Vėliau, autohipnoze galima užsiimti bet kur. Labai svarbu, kad niekas negalėtų jūsų pertraukti. Nes jausite nemalonų jausmą, lyg kas nors būtų Jus prikėlęs vidurį nakties. Autohipnozės praktikavimas griežtai draudžiamas vairuojant ar užsiimant kita, pavojų gyvybei keliančia veikla.

Trukmė

Kuo daugiau praktikuosite, tuo labiau mažės indukcijos trukmė. Saviįtaigos fazė priklauso tik nuo Jūsų. Pradžioje, rekomenduojama trukmė nuo 5 iki 10 minučių.


Autohipnozės etapai


Autohipnozę sudaro 3 stadijos: Indukcija, Saviįtaigos fazė ir Grįžimas į čia ir dabar



Indukcija


Indukcija yra fazė, kurioje Jūs save įsivedate į transo būseną. Pateikiu kelis indukcijos pavyzdžius:

Vėjelio indukcija
Kai esate autohipnozės pozicijoje, įsivaizduokite, kad šiltas arba šaltas vėjelis ramiai pučia šalia Jūsų. Leiskite pajausti, kaip švelnus vėjelis glosto Jūsų veidą. Kai aiškiai jaučiate kiekvieną vėjelio gūsį, galite jam leisti leistis žemyn Jūsų kūnu. Aiškiai pajaučiant kiekvieną vėjelio virpesį. Įsivaizduokite, kad kuo daugiau vėjelis leidžiasi žemyn, tuo labiau Jūsų kūnas darosi vis sunkesnis ir sunkesnis. Kai pajausite švelnų vėjelį pėdose, Jūsų kūnas bus sunkus, lyg akmuo. Pilnai pajautę šį sunkumą, iš lėto, galite leisti vėjeliui kilti aukštyn link Jūsų veido. Kuo aukščiau jis kils, tuo Jūsų kūnas taps vis lengvesnis ir lengvesnis. Tada, kai pajausite švelnų vėjelį glostantį Jūsų veidą, plaukus, Jūs jausitės visiškai lengvas, atsipalaidavęs, pilnai transo būsenoje.

Malonaus prisiminimo indukcija
Tiesiog prisiminkite vieną iš savo malonių prisiminimų. Leiskite sau prisiminti kuo daugiau informacijos apie jį. Prisiminkite garsus, kūno pojūčius, vaizdus, kvapus, galbūt emocijas, kurias jautėte. „Aš esu prie jūros, Viduržemio jūros. Jaučiu šiltą smėlį po savo kojomis. Girdžiu paukščius, skraidančius virš mano galvos. Šilti saulės spinduliai po truputėlį šildo mano kūną. Aš juos jaučiu vis labiau ir labiau, dėl to mano kūnas atsipalaiduoja ir vis labiau ir labiau grimzta į transo būseną. Galiu girdėti šalia esančius žmones, kaip jie kalba man nežinoma kalba. Įdėmiai stebiu visus jūros atspalvius, jaučiu, kaip jie mane ramina. Galiu jausti, kaip su kiekviena jūros banga vis daugiau ir daugiau įsilieju į šią nuostabią, malonią vietą ir tai man padeda grimzti vis giliau ir giliau į transo būseną...“


Saviįtaigos fazė


Šioje fazėje atliekamas pagrindinis darbas padedantis siekti užsibrėžtus terapinius tikslus.

Tikslo užsibrėžimas
Pats svarbiausias ir pirmiausias etapas yra tikslo užsibrėžimas. Autohipnozės tikslas turi būti aiškus ir konkretus. „Noriu numesti svorio“ ar „Noriu pasitikėti savimi“ netinka. Daug aiškiau ir konkrečiau yra „Noriu numesti 3 kilogramus per 2 mėnesius“ ar „Noriu jaustis atsipalaidavęs, kai kalbinu merginas/vaikinus“. Kuo aiškesnis ir konkretesnis tikslas, tuo lengviau jį vizualizuoti ir jo pasiekti.

Saviįtaigos rašymo principai
Lengviausia saviįtaigos tekstus rašyti įsivaizduojant situaciją. Įsivaizduokite situaciją, kuomet jūs jau esate pasiekę savo terapinių tikslų. Pavyzdžiui: asmuo kenčia nuo socialinės fobijos, jo tikslas yra: „noriu atlikti pristatymą prieš 20 žmonių, noriu jaustis atsipalaidavęs, kad galėčiau išsamiai paaiškinti visą medžiagą“. Tokiu atveju, reikia įsivaizduoti šią norimą situaciją taip, tarytum ji jau būtų įvykus. Situaciją įsivaizduokite nuo pat pradžių iki pat galo. Nuo tos akimirkos, kai jūs įeinate į patalpą iki to, kai Jūs atsisveikinate su žmonėmis.

Rekomenduoju tekstus pasirašyti prieš pradedant praktiką. Taip bus lengviau atsižvelgti į visus situacijos aspektus. Norint dar geresnių rezultatų, rekomenduoju pasidaryti garso įrašą. Tuomet, praktikos metu galėsite labiau sutelkti dėmesį į vaizduotę, o ne į tai, ką dar norite sau pasakyti.

Pagrindiniai patarimai

Tekstus rašykite esamuoju laiku
Įtraukite kuo daugiau pojūčių
Įtraukite kuo daugiau pavyzdžių
Įsivaizduokite visus galimus atvejus
Nenaudokite neiginių
Nevartokite žodžių Turiu ar Privalau
Vartokite žodį Aš
Pasitelkite savo žiniomis


Grįžimas į čia ir dabar


Šis Autohipnozės etapas yra lengviausias. „Mano pasąmonė žino, ką jai reikia daryti ir dabar galiu grįžti į savo sąmonę, atsipalaidavęs ir jausdamas nuostabų malonumo ir taikos jausmą. Girdžiu aplinkinį pasaulį ir jaučiu kėdę ant kurios dabar sėdžiu... Tuomet, kai aš jausiuosi pasiruošęs, galėsiu atsimerkti, išsirąžyti ir apsižvalgyti aplink save. Man malonu grįžti į dabartį, aš čia jaučiuosi gerai, vis labiau ir labiau jaučiu save, dabartyje...“

Papildoma medžiaga


Indukcijos fazė
Saviįtaigos fazė

Papildoma medžiaga yra nuolat naujinama ir pildoma. Apsilankykite ir gaukite dar daugiau medžiagos.